Pinkflower

Pink isn't just a colour it's an attitude

Två tjejer - två killar

Kategori: Kärlek

Vem var det som egentligen kom på att livet gick ut på att hitta sin man/kvinna?
 
Man säger ofta som tjej att man ska träffa mannen i sitt liv. Eller som man att kan ska träffa kvinnan i sitt liv?
 
Varför säger man så egentligen? Jag vrider och vänder på mina tankar hela tiden.
 
Varför är det så svårt att leva två tjejer/killar? Varför tycker många att det är äcligt rent ut sagt? Kärlek ska ju vara det finast som finns? Man pratar ju hela tiden om att livet går ut på att bilda famlij? Att det är det som är det bästa som finns. Man ska ha barn,hus ja ni vet hela köret.
 
Men idag 2012 är det hur lätt för två tjejer/killar, att skaffa famlij,gifta sig, Det är väldigt enklet för sammkönade att fakitkst få det livet som de påstas vara det bästa som finns. Att få en familj..
 
Ändå är det så många som tycker det är helt fel att sammkönade skaffar barn. Varför? Tror man att barnen kommer  att bli mobbade, utstötta??  Jag har ingen anning om hur det att ha barn, Men jag vet att de barn jag har pratat med säger att det inte är något konstigt att ha två mammor eller två pappor. Och jag tycker det är otroligt skönt när man pratar med barn om olika relationer att de inte ser något konstigt i det. Jag tror att det är viktigt att göra barnen medvetna om att realtioner kan se annorlunda ut. Att det inte behöver vara en mamma och en pappa för att vara en familj.
 

 
 
När jag får lite mer än ett år kom på att jag fakitkst var kär i tjej fick jag panik. Rent ut sagt jag bliv livrädd. Hur skulle jag berätta det här för min familj, för mina vänner. Kommer de hata mig.. Nu i efterhand kan jag tänka varför trodde jag att folk skulle hata mig? Det var ju konstigt. Jag är ju jag..
 
Självklart förändrades nog jag i många människor huvud. Vem är det där Linda egentligen. Hon som ville ha ett jätte stor bröllop massor av barn och en stor familj. Farmför allt hon ville träffa mannen i hennes liv. MANNEN...
 
Där kom det hon ville träffa en man nu påstår hon att hon vill vara med en tjej. Det stämmer inte alls. Och jag förstår att många människor tänkte så.
 
Men i min egna värld hade jag gått och bearbetat det här, Jag visste sedan långt tillbaka att det var något speciellt med Karin. Hon var inte bara min bästa kompis. Man kan inte bli så arg, och så besviken, svartsjuk, fullständigt frustrerad på någon som bara är ens vän. och samtidigt bli så varm i hela kroppen när hon vi umgickts. VI gjorde allt tillsammans. Vi levde som tillsammans hela tiden. Och det var den underbaraste stunden att veta när jag kom hem från skolan eller när vi cyklade hem från skolan tillsammans att veta att nu skulle vi hem och laga mat och sen hoppa ner i soffan och bara vara. Så underbart!
 
Men att berätta för nära och kära var bland det svåraste jag har gjort i mitt liv. Många tog det väligt bra och blev super glada att jag träffat någon jag verkar vara väldigt kär och lycklig med. Men andra hade lite svårare. Men över lag tycker jag att folk har tagit det väldigt bra.
 
Jag och Karin flyttade ner till Malmö i sommras och mitt liv, vårt liv blev inte alls som vi planerat. Allt blev kaos jag blev en person jag inte ville bli jag glömde bort var jag lovade min älskade flickvän. Karin blev en konstig typ inte alls min underbara flickvän som hon varit. Hon visade bara den sidan ibland ofta när det bara var hon och jag. Allt blev verkligen så kosntigt. Hur som helst gjorde vi slut och karin flyttade tillbaka till borås.
 
Nån vecka efter var lite helt upp och ner på något sätt kunde vi inte släppa taget om varandra och jag vet att det vi kunde släppa taget om varandra för att vi båda visste att vi älskade varandra för mycket för att det skulle vara slut.
 
Jag försökte tycka att det var helt okej att det var det här som var det bästa. Jag ville inte leva med en tjej. Det var inte jag.
 
Men hur mycket jag än försökte förtränga mina känslor så går det inte. Jag är så otroligt kär i Karin att det går inte att förneka. Jag vill leva mitt liv med Karin.
 
Å jag vet att jag kanske kommer att förlora vänner pga av det här men jag känner att då får det vara så. Jag måste tänka på mig själv och jag hoppas att ni alla där ute kommer att vara lyckliga för mig skull. '
 
För jag vet vad jag vill. Jag vill leva med KARIN ANILA SVENSSON. jag är förälskad i en tjej.
 
Detta visste jag inte för 15år sedan, då ville jag gifta mig med en man, skaffa barn, hus och vila och volvo.
 
Idag 2012 vill jag bilda en familj, gifta mig, köpa ett hus, kanske skaffa en hund,  med en TJEJ. Världens bästa tjej!!!
 
Jag är Lycklig!
 

 
 

Kommentarer

  • Din flickvän säger:

    Det du skriver är vackert. Kärlek är värt att ses som KÄRKEK så länge man är lycklig. Livet ändras men man ska inte ändra sitt egna liv pga andras åsikter. Du är värd all den kärlek som Vi har!!

    Skit i andra och var lycklig med den som fyller ditt hjärta med värme och glädje!!!

    Jag älskar dig Linda Rebecka Nygren så ofantligt mycket. Mitt hjärta skår kärlekens slag för oss och hela jag är galet förälskad i dig!!!!!

    Massa kärlek din Karin

    2012-11-12 | 20:23:15
    Bloggadress: http://mittliv.blogg.se
  • Din flickvän säger:

    Kanske en hund men garanterat sköldpaddor :)
    Du är mitt allt hjärtat!!!!! Saknar dig!!!

    2012-11-12 | 20:28:13
    Bloggadress: http://mittliv.blogg.se
  • maja säger:

    Åh vad jag blir glad när jag läser detta inlägget som du skrivit.

    Linda, du skall bara inte bry dig alls om vad alla andra tycker. Lev ditt liv och var bara du. Varför gå runt och tänka på vad alla andra där ute, vänner eller mindre vänner skall tänka om dig och ditt kärleksliv? Det är ditt liv och ingen har rätt att säga åt dig hur du skall leva den. Det är du som formar och skapar ditt liv och ingen annan. Kom ihåg det. Om du vill leva med en tjej resten av ditt liv så skall du göra det.
    Jag tycker att det är så fantastiskt att du är öppen mot dig själv och för världen där ute (inte för att man skall bry sig om vad andra tycker) och vågar vara du. Du är ju du och du är inte någon annan.
    Jag är glad för din skull, för din och Karins skull. LEV ER LIV, precis som ni vill leva den.

    Jag önskar er all lycka, framgång och massvis kärlek. Sköt om er! Både du Linda och Karin är två härliga människor och jag minns alltid eran glada humor och skratt...

    Kram kram

    //Maja

    2012-11-15 | 19:41:05
    Bloggadress: http://majasverklighet.blogspot.se
  • Maline säger:

    Linda, vi kanske inte umgås eller pratar speciellt ofta längre men jag följer din blogg och på så sätt känns det som jag håller mig lite uppdaterad i ditt liv.
    Vill bara säga att jag är glad för din skull, att du hittat kärleken och personen du vill leva med borde göra alla i din omgivning glada, även om det är en tjej.
    Fortsätt vara dig själv och lägg inte energi på någon som inte respekterar ditt val. Det är ditt val och ingen kan ändra på det. Dina riktiga vänner och din familj kommer alltid att finnas där för dig och älska dig oavsett vem du väljer att leva med. Dom som inte gör det, är inte värda din tid!
    Många kramar, en vän som stöttar dig, Maline

    2012-11-22 | 09:08:32
    Bloggadress: http://lilysofia.blogg.se

Kommentera inlägget här: