Pinkflower

Pink isn't just a colour it's an attitude

Konstig känsla

Kategori: Funderingar

Hej på er!

Vet inte riktigt var jag ska börja och hur jag ska börja skriva. Men jag känner att jag måste skriva. Måste få ut lite tankar som jag har haft sen jag fick samtalet från Mamma i Lördags.

Mamma ringer vid 10 och jag hör direkt att något är fel, hörs på rösten..Hon berättar att henne pappa har dött. Först förstår jag inte vad hon säger men sen kommer det.. Jag får nästan lite panik. Jätte konstig känsla..Jag börjar gråta. Kommer ihåg att mamma gråter och jag börjar gråta ännu mer.. Jag blir faktikst ledsen på riktigt. Det kom hundra tankar samtidigt. Det kom lixom som en chock. Man kan aldrig vara beredd på att någon dör men att jag skulle känna som jag gör för en mäniska jag aldrig har träffat som vuxen. Jag har träffat honom som liten tror jag men jag har inga minnen och jag vet inte vem han var eller hur han var som person. Trodde inte jag skulle känna såhär.

Jag tror att det är det som gör ont i mig att vi aldrig har haft någon kontakt. Jag är ändå hans barnbarn men han hade inget intresse av att lära känna mig. Visst jag kanske inte har gjort mitt bästa för att få en relation med honom heller. Jag vet att jag fick tag i hans mail adress för några år sedan och vi mailade lite sen fick han lunginflmation och blev inskriven på sjukhuset. Sen hörde jag inte av honom mer. Jätte tråkigt. Men på något sätt blev mitt hjärta helt när jag mailade lite med honom. Även om jag inte fick en bild av honom så har jag ändå pratat eller skrivit med honom.

Men det gör ändå väldigt ont i mitt hjärta. Jag kan inte beskriva hur men det gör ont.. Och visa förstår inte hur man kan känna något för någon man inte har haft någon realtion med. Men det är väl just därför det gör ont kanske. Jag har lixom inte något minne av honom överhuvudtaget. och nu kan jag aldrig få det. Allt är försent. och det finns inget man kan göra åt det!

och det är egentligen inte lönt att vara arg och frustrerad heller.

Rolf var någons bästa Kompis, livskamrat, stora kärlek, morfar, farfar, Pappa.

För mig var han Mammas Pappa.

Jag har en underbar Morfar Åke. Åke är den bästa morfarn man kan ha. Jag har alltid sett honom som min morfar även om han inte är Mammas Pappa.


RIP Rolf Nygren


Kommentarer


Kommentera inlägget här: