Pinkflower

Pink isn't just a colour it's an attitude

Mitt hjärta är helt igen

Kategori: Kärlek

Hej på er!

Ni som känner mig väl vet att jag HATAR att ha människor i mitt liv som bara försvinner. Som bara slutar att höra av sig. Som totalt ignorera mig. Jag gillar verkligen inte det. Det fanns en kille i mitt liv för något år sedan 1-2år sedan tror jag att det var. Han var äldre och verkligen en underbar person. Vi hade verkligen skit kul tillsammans. Det var spännande att hänga med honom. Men framför allt var det väldigt lätt att prata med honom. Jag kunde diskuttera med honom på ett sätt som jag inte kunde göra med någon annan. Han höll inte med mig i allt. Han kritiserade det jag fråga honom om. Han fick mig att tänka på ett annat sätt än vad jag från början hade tänkt. På ett bra sätt. Väldigt roligt.Han fick mig att känna mig trygg och framför allt som finnas i världen. Men som sagt han bara försvann ur mitt liv på ett väldigt fult sätt tycker jag. Jag kanske inte var världens bästa människa jag heller men i detta fall gjorde jag faktikst inget fall alls. Jo det ändå felet var nog att jag inte visade honom att jag verkligen brydde mig om honom för det gjorde jag faktiskt. Jag var nog bara som så många andra gånger rädd. Varför ska man bli rädd för kärlek jag förstår inte det egentligen. Jag är fan knäpp!

Tiden gick och jag skrev mail och frågade vad jag gjort för fel ringde men fick aldrig några svar. Jag gav upp han försvann. Förra veckan kände jag nej det här går inte längre då hade jag börjat tänka på honom igen. Och tänkte undra vad han gör och undra vad som hänt i hans liv. Jag skickade iväg ett sms där jag skrev att jag tänkt på honom och undrade om han fortfarande höll på med musiken med mera.. 

Men veckan gick och jag fick inget svar. Jag kännde mig så jäkla dum varför bryr jag mig om människor som verkligen inte vill att jag ska höra av mig. Han ville ju verkligen inte ha mig i sitt liv varför ska jag tvinga honom. Ush jag kände mig verkligen dum.

Igår morse så plingade det till i mobilen och jag fick ett svar. Min puls gick verkligen upp till nära döden tror jag. Helt otroligt han svarade mig. Han hade tänkt på mig oxå många gånger men inte vetat vad han skulle göra. Han tyckte det kändes dumt att ringa eftersom tiden bara hade sprungit iväg.

Men jag ringde honom på kvällen när jag kom hem från jobbet. Han svarade inte, samma känsla fick jag igen. Vad fan håller jag på med jag är ju dum i huvudet.

Men efter en stund så ringde han faktikst upp och vi pratade ganska länge om allt mellan himmel och jord. Han berättade att han träffat en tjej och att tjejen hade en  dotter och att dem bodde tillsammans. Kan ju kanske säga att jag blev ganska chockad men samtidgt väldigt glad för hans skull. Att han faktikst hade hitta sin stora kärlek. För det var så han uttrykte det. Men samtidigt blev jag väldigt besviken. Fast jag har ingen anledning till att vara besviken. Jag visade ju inte vad jag ville när jag väl hade honom i min närhet.

Tänk var livet kan förändras snabbt på gott och ont.

Men tillbaka till min rubrik " mitt hjärta är helt igen"  Nu har jag inte något som jag måste gå och grubbla på jag vet vad det var som hände.
och jag tycker det känns fantastiskt underbart!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: