Pinkflower

Pink isn't just a colour it's an attitude

Att vara tjock!

Kategori: Allmänt

Hej på er!

Den som vill ha ett roligt inlägg kan sluta läsa här eftet detta!

Kram Kram



Idag har jag verkligen haft en skum dag, den har verkligen varit toppen men jag har gått och tänkt på hur jag ser ut. Jag är inte smal jag är inte fet.. utan något mellanting.. Jag har min mage och min tio kilo för mycket.. Jag vet att det bara är jag själv som kan göra något åt det.. Det jag själv som stoppar i mig godiset kakorna men framför allt, allt små ättandet.. eller eg tror jag att det är Godiset som är min stora last.. å åter igen det är jätte lätt att bara säga men sluta äta godis.. Men det är inte så enkelt.. Det är som om jag skulle säga till en rökare sluta röka för det är inte bra för dig.. eller till en alkolist sluta dricka du förstör ditt liv..Det är inte så jäkla enkelt att bara sluta upp med något man tycker är väldigt gott..

Men det går. det är många som har bevisat för mig att det går faktikst att gå ner om man bara vill.. Men man måste ha motivation till det och framför allt måste man ha stödet... Men sure det är jag själv som man vilja gå ner i vikt.. Men alla säger till mig det är bara att sluta.. men jag kan inte, jag vet inte hur jag ska göra..

Jag vet att jag inte vill se ut som jag gör just nu.. Allt är bara tråkigt.. Min självkänsla är verkligen ner i botten jag tycker själv är jag tjockast och fulast i hela världen fast det finns folk som tycker jag är hur snygg och sexig som helst.. Men jag ser inte det andra ser.. Jag ser bara min mage och mina tjocka ben.. Nu finns det säkert folk som känner mig och tänker men herregud Linda det är inte sant som du säger.. Du är fin som du är.. och Ja jag är fin som jag är men jag trivs inte som jag är just nu..

Jag vill kunna ha storlek 36 eller 38..

Jag vill kunna ha fin bikini på mig till sommaren

Men framför allt vill jag inte vara den tjejen som alltid är tjockast..  Det kanske bara är jag som tänker på det.. Vad vet jag men det är en tråkig känsla. Jag vill kunna gå på stan och prova ett par byxor och tycka det är kul att prova byxor just nu är det bara tråkigt.. Men framför allt tråkigt är det att prova stövlar.. det är det värsta som finns..Varför inte göra stövlar men breddare skaft som man kanske kan få ha ett par fina stövlar..

Ush vad jag klagar på mig själv men jag har gått och tänkt på det här så länge och jag måste få ut det någonstans så det fick bli i bloggen..

En mäniska som är smal kommer aldrig någonsin förstå sig på den känsla jag har.. även om jag vet att smala människor inte är lyckligare så tror jag ändå dem är lite lyckligare än en mäniska som är tjock.

Så nu mina vänner en gång för alla ska jag ta tag i det här. Jag vill inte må såhär längre även om jag kanske inte visar det så ofta eller säger något som är det en känsla som finns i mig varje gång jag ska gå ut och festa.. För det börjar bli väldigt tråkigt att aldrig känna sig riktigt fin!

Nästa vecka ska jag åter igen börja på Viktväktarna och kämpa mig i mål! Den 4 Juni ska jag minst ha gått ner hälften!

den 24 Juli ska jag ha gått i mål och ha min drömvikt på 58-59 Kilo! Jag ska klara det!!

Jag ska verkligen klara av det här! Har har jag gett mig fan på något så är det så!!

MEN JAG BEHÖVER HJÄLP MAN KLARA INTE ALLT SJÄLV!

Kommentarer

  • Karin-a säger:

    Jag finns verkligen alltid här för DIG Linda.

    Du är toppen vännen men jag förstår din känsla som du har. Det är verkligen inget fel eller konstigt att man känner så om sig själv. Love you. Puss

    2010-02-26 | 01:09:38
  • Kristina från Vilhelmina säger:

    Du klarar ditt mål Linda, absolut! Ger man sig fan på något så klarar man det! Jag vill ge dig ett litet tips som funkar för mig, kanske kommer att funka för dig med. För att jag skulle komma igång med träningen så gjorde jag ett shema och satte upp på kylskåpet. Där skrev jag att jag i 30 dagar skulle göra 100 situps varje kväll. När jag har klarat detta så ska jag belöna mig med något som jag vill ha men inte behöver (nya skor eller nåt). Och detta har funkat! Du kan göra samma sak med ditt godis- sug. Gör ett shema att du ska hålla dig borta från godis säg, 10 dagar. Om du håller dig i 10 dagar får du belöna dig med något gott. Det är bra att sätta upp shemat någonstans där andra ser det, för då får man liite större press på sig att klara målet:)Kram!

    2010-02-26 | 09:56:53
  • Marina säger:

    Jag vet precis hur det känns gumman, motivation och stöd är en stor del i detta.

    Jag kan säga att jag är evigt tacksam för Prenet, hade man inte varit där för kontroll och min BIA-mätning så hade jag ALDRIG gått ner i vikt. Nu är det nästan kul...nu tävlar jag med mig själv helt plötsligt och jag vill inte känna skammen att stå där på vågen varannan vecka eller se på mätningen att fettmängden är kvar på densamma..det blir bara pinsamt när man sitter där med sin kostexpert och har blivit fetare. Har du möjlighet att ta dig till en Prenet mottagning så gör det!!!! Det handlar inte i grund och botten om att gå ner i vikt, det handlar om att lägga om dina vanor...viktnedgången får du på köpet och kunskapen att hålla den. Jag tycker du är jättefin Linda men jag vet också att dom orden inte betyder något när man inte känner det själv. Du är den enda som kan göra något åt det hjärtat om du verkligen vill!! Vi ses sen idag gumman så pratar vi mer då! Pusssas!!!

    2010-02-26 | 11:09:56
  • Anna säger:

    Jag vet att du kommer klara det gumman! Och du vet att jag alltid finns som stöd för dig, jag vet själlv hur svårt det är, jag har ju varit där själv..Trodde aldrig jag skulle klara det, men ger man sig fan på det så går det! :) Jag ska ta tag i mig själv nu igen med, har unnat mig alldeles för mycket det sista, fy på mig! När du kommer hem igen kämpar vi tillsammans!! Glöm inte att jag älskar dig! Pussar och kramar

    2010-02-27 | 20:10:17
    Bloggadress: http://annakastanius.blogg.se/
  • Maja säger:

    Linda: DU ÄR JÄTTEFIN precis som du är... Kom ihåg det.

    Kram

    2010-03-14 | 10:15:27
    Bloggadress: http://greendress.blogsida.se

Kommentera inlägget här: