Pinkflower

Pink isn't just a colour it's an attitude

På tal om livet

Kategori: Allmänt

När jag blir gravid ska jag inte ge upp mig själv. Det finns faktikst mamma kläder man kan använda även om sortimentet inte är det bästa kanske. Har jag hört men man behöver inte ge upp allt!


Att vara gravid ska vara något fint! Ha en fin mage och bara stråla ut glädje inte att det är skit jobbigt. Visst tror jag att det är super jobbigt ibland.

Men att han på sig en riktigt stort t shirt ingen Bh och typ svart urtvättade byxor och håret jätte fett och risigt är inte Okej!

Big No!

Om jag blir sån mina vänner säg till mig!! lova det!

 Titta så fina kläder!

Kommentarer

  • Marina säger:

    oj oj oj Linda min vän. Nu ska inte jag vara en moraltant och peka finger men måste ju bara tillägga att det är inte så lätt att vara gravid =) Jag tillhörde en av dom som alltid gjorde mig iordning och bar fina mammakläder men jag måste försvara det här lite också =) Alla graviditeter är ju unika så klart och jag kan bara tala utifån mina egna erfarenheter men tro mig Linda det kommer många många dagar när man inte ens kan resa sig från sängen när man har gått upp 20 kilo och samlat på sig vätska som gör ont i varje led du har. Man kan gå in och duscha för att sedan komma ut och inse att håret ändå är fett och hängigt pga alla hormoner, man är blek och hängig efter att inte kunna hitta en enda bekväm sovställning på hela natten och vakna en gång i kvarten för att bebisen sparkar. Där kommer också en tid (gjorde för mig iallafall) när mammakläderna inte heller sitter bra och man måste gå utan BH eftersom brösten är som tidsinställda bomber som hotar att explodera och gör fruktansvärt ont så den enda lösningen är att släppa dom fria =) Jag förstår vad du menar, givetvis ska man sköta sin hygien och se ordentlig ut och där är många som ser ut som uteliggare under sin graviditet....men frågan är då hur viktigt dom tyckte det var att göra sig iordning innan graviditeten också... =) Ta nu inte detta fel gumman, kände bara att jag var tvungen att faktiskt förklara att det inte är någon dans på rosor att vara gravid alla gånger =) Pussss!

    2009-05-25 | 06:53:30
  • Carolina säger:

    Ja Linda, ser jag dig så någon gång så ska jag säga till dig, jag lovar. Hur gick det med telefonen? Hotade du dem med att jag kommer? Hoppas det gick bra, ses imorgon kramar =)

    2009-05-25 | 18:08:10

Kommentera inlägget här: