Pinkflower

Pink isn't just a colour it's an attitude

Ett litet misstag

Kategori: Allmänt

ett litet misstag. Tänk vad ett litet misstag kan göra. Det kan handla om precis vad som helst. Du är super sugen på den där jätte fina tröjan på hm men har inte pengar. Du tittar om någon ser dig, ingen ser nånting du river av lappen och lägger ner tröjan i din väska, tillsammans med allt annat som du har tagit när ingen ser. Det du glömmer bort är att det faktiskt finns larm i kläderna. Och larmet går när du är på väg ut. Du åker fast på snatteri eller rån. Du får en prick i registret.. Är det verkligen värt det? Det behöver inte handla om snatteri. Du är ute på krogen blir full du är ute med tjejerna, dansar och har roligt. Tills det kommer fram en person som är full och jobbig. Försöker få bort personen dina kompisar blir arga helt plötsligt har det gått över till misshandel.. Eller du ser den där super snygga killen på dansgolvet, din egen pojkvän är skit tråkig och inte alls så där snygg. Du går ditt dansar med helt plötsligt vaknar du i hans armar med 15 missade samtal från en orolig pojkvän. Och dessutom har du mega ångest för du älskar verkligen din pojkvän, ändå har du varit otrogen mot honom! Ibland tror jag att vi människor gör saker bara för att. Vi vill ha lite spänning i livet. Inte samma vardag som alltid. Jag kommer aldrig att snatta något eller misshandla någon. Jag vet egentligen inte vad jag vill komma fram till med detta inlägget. Men ibland gör vi små misstag som kommer följa oss resten av vårt liv. Jag gjorde ett misstag för något årsedan, jag får leva med det. Det är bara att acceptera, lära sig att leva med det. tänk efter varje gång ni funderar på att göra något dumt, är det värt det??

Kommentarer

  • Elin säger:

    Jag håller med dig, man lär av sina misstag! Alltså är misstag något som måste finnas för att vi ska kunna utvecklas :)

    2010-05-22 | 18:59:16

Kommentera inlägget här: