Pinkflower

Pink isn't just a colour it's an attitude

Vänskap

Kategori: Allmänt

Vänskap är det finnast som finns tycker jag. Det finns olka sorters vänskap.

Ärlig vänskap och inte ärlig vänksap... Vad jag menar med ärlig vänskap det är den vänskapen där vänner vågar berätta vad dem känner.. Om jag gjort någon ledsen eller någon gjort mig ledsen. Att man vågar berätta det.. Att man vågar vara ärlig mot sin vän vad det än gäller... Det tycker jag är bra. Jag önskar att alla människor var ärliga mot varandra jag tror världen hade varit bättre då. Vi människor hade mått bättre också.. Vi hade inte funderat lika mycket då.

Tror ni att man mår bättre att fråga frågan man har gått och velat ställa någon än att gå runt med den själv?

Jag har/haft många bra vänner under mina snart 24 år.. Många i från Grundskolan som sagt ohh vi ska vara vänner livet ut... Och sen plötsligt händer det.. Alla börjar på nya skolor får nya vänner och plötsligt är man där att man inte hör av varandrar. Väldigt tråkigt. För tänk vad roligt man hade i grundskolan. Jag hade super kul.. inte alla åren jag mins inte så mkt av de första 4 åren fakitkst men många goa minnen från 5 till 9. De bästa minnen tror jag är från högstadiet.. Den tiden var rolig.Gud vad skit man gjorde! Det blev många sne fyllor.. Kan aldrig mer dricka Fanta vilda bär och Vodka! Det är verkligen men för livet.. Men det var en grymt rolig kväll!

Gymnasiet var också en rolig tid. Många nya vänner livet gick verkligen upp och ner. Ettan av gymnasiet var verkligen inte kul. Jag var ganska sjuk i början och kom inte riktigt in i något gäng men det släppte.. 2an och 3an vad grymt roligt. Vi var ett litet gäng som höll ihopa ganska tight... I 3an kom vi alla i lite olika klasser och vi lyckades ändå hallå ihopa ganska bra. Festade och gjorde mkt tillsammans.. Lika där sa man att vi alltid skulle göra saker till sammans alltid vara vänner. Efter student valde vi alla olika vägar i livet.. Jag åkte till Usa några började plugga och jobba.. Men vi var duktiga i början.. Men som sagt alla förändras man träffar nya vänner och man får olika liv. Livet förändras det är något man måste inse.. Även om det är jätte svårt..

Efter snart 2 år i Borås. Vet jag verkligen var jag har mina vänner och vem som är mina riktiga vänner. Jobbigt att faktikst inse att dem man trodde skulle vara ens vänner förevigt sakta men säkert försvinner ur ens liv. Men samtidigt kommer det nya vänner in i ens liv.. Alla förändras åter igen alla får olika liv. Det livet man lever kanske inte den andra kan förstå att man lever. Eller så passar man inte ihop längre så som man gjorde förr.. När man var de där bästa vännerna som kunde krossa hela världen trodde man.. Inget kunde stoppa än bara man var med sin bästis!

Den tiden var verkligen bra man levde en saga på någotsätt man visste inte riktigt vad livet skulle vara.. När man var liten sa man att alltid att när jag är 23 ska jag har barn familj, hus, volvo det där riktiga familjelivet..

Men jag är inte ledsen över att jag inte har det livet jag har ett bra liv som det är just nu.. jag har min familj mina vänner och trivs hur bra som helst i skolan...

Gud vad jag flummar idag.. Men jag tycker vänksap är viktigt.. Man måste ha vänner för att må riktigt bra. Den människan som säger att man inte behöver vänner ljuger! Det är jag helt säker på!

Även killkompisar är viktigt även om det kan vara lite komplicerat ibland. När det skaffar flickvänner och de tror att man vill ha dem.. De förstår inte att vi bara är kompisar! Men det ger sig det med!

Nej gud nu ska jag sluta flumma...

Men som sagt mina vänner jag är verkligen glad jag har er.
Ni betyder verkligen jätte mycket för mig.
Ni finns där för mig i vått och tort..
Tveka aldrig att prata med mig jag lyssnar alltid.

Ni har alla en plats i mitt hjärta!




Kommentarer

  • Linda Pihlblad säger:

    Älskar dig min vän!

    2009-04-24 | 16:01:50
  • Marina säger:

    Det finns faktiskt dom från högstadiet som håller vad dom lovar ;)

    2009-04-25 | 08:09:30
  • Kristina säger:

    DU är så härlig Linda! Jag blir jämt så glad när jag läser din blogg! Du är en för himla bra vän och jag saknar dig så mycket ibland! Puss puss puss på dig!

    2009-04-25 | 08:34:36

Kommentera inlägget här: