Pinkflower

Pink isn't just a colour it's an attitude

En liten rolig händelse...

Kategori: Allmänt

Jag var på Ekohallen med Mikis i Måndags och vi stod bland alla rit och skriv grejer..

Det kommer en liten flicka springades och säger "titta bil pappa" och är verkligen överlycklig för att hon ser en bil.

Då säger Pappa.. Varför kan du inte vara som alla andra tjejer och leka med my litle ponny och docker och barbie..

Jag får en chock jag trodde inte att pappor sa så. Men där fick jag ett praktexempel från allt jag läser i skolan. GENUS är det som hela vår utbildning är uppbyggt på. Det var verkligen jätte intressant!

Varför kan hon inte få leka med bilar undra vad pappan var rädd för jag var så sugen på att gå fram och fråga honom varför hon fick leka med bilar?

KRAMAR

Kommentarer

  • Cwenzzon säger:

    Shit aså.. Såna konkreta händelser får man sällan vara med om. Man borde egentligen fråga pappan där men man kan ju aldrig me de tyvärr.. Nu vet vi att våran utbildning e kalasbra =)

    2009-02-04 | 16:14:31

Kommentera inlägget här: