Pinkflower

Pink isn't just a colour it's an attitude

Tankar

Kategori: Allmänt

Sitter och lyssnar på lugna favoriter och drömmer mig bort till en värld jag vet finns där ute. Den världen som är fylld av kärlek.  Nu tror ni att jag saknar kärlek, jag saknar inte kärlek. Jag har massor av kärlek i mitt liv men inte den sorts kärlek jag vill ha, själklart vill jag ha den kärleken. Men jag saknar kärleken som bara en person kan ge mig. Min Pojkvän. Min pojkvän tänk var härligt att få presentera någon och säga det här X min pojkvän. Vad jag längtar... Jag har aldrig tidigare längtat så mycket som jag gör just nu, just nu när alla omkring mig har pojkvänner och skapar liv och framtidsplaner tillsammans jag vill också drömma, planera. Planera mitt och ditt liv och våra barn. När ska jag få göra detta? Jag drömmer om den perfekta mannen. Han ska vara så och han ska se ut så. Jag kanske ska slänga alla drömmar jag har i en papperskorg och se grabbarna som finns i mitt liv. För är det något jag har så är det killkompisar men de är bara mina kompisar. Men med visa av dem har relation börjat med en romans eller hur man ska kalla det. Men sen har jag backat Varför! Jo för att han inte är den jag drömmer om, han ser inte ut som han gör, han har inte kläderna jag vill att han ska ha och dessutom inte intresset jag vill att han ska ha! Varför är vi tjejer såhär eller är det bara jag som är så? Varför inte nöja oss med den kärleken vi får?  Varför måste jag vänta och se om det kommer någon bättre? Vem vet jag kanske hade haft den perfekta pojkvännen om jag bara vågat satsa på X som inte alls är som den dröm pojkvännen jag önskar mig. Han kanske till och med är tio gånger bättre, det kommer jag aldrig att få veta...



Just nu känner jag lite såhär..Varför går jag och väntar, väntar på HAN, Jag vet att jag inte ska göra det! Har sagt så många gånger att jag inte tycker om dig men ändå kommer känslan om att allt kommer bli bra. När kommer det bli bra? Vem vet att den kommer bli bra? Sen kommer det en annan röst som säger högt och tydligt. Linda han är inte tillräckligt bra för dig. Så många människor säger det och jag vet det själv. Han är inte tillräckligt bra för jag är fan så mycket bättre än han! Men ändå kommer det krypande till mig och till och med när jag sitter och skriver detta, men han kanske förändras. När jag vet att det inte blir så. Det är inte vi och det kommer ALDRIG igen att vara vi så är det!


Men en sak som är säker jag är så glad att jag tackade ja till utbildningen här i Borås. Jag har verkligen hittat mig själv här. Jag vet vem jag är! Alla nedgångar och motgångar som finns i studentlivet!  När man misslyckas på en tenta tror man hela livet ska försvinna när man klara en tenta vill man att hela världen ska få veta om det! Alla roliga fester vi har på Balder!  Alla KONSTIGA studenter det finns på högskolan!

Har träffat underbara vänner här uppe. Vänner jag kommer ha livet ut! Det är några som sitter djupare i hjärtat än andra.  Så är det med alla vänner! Men ni ska veta att ni är guld värda!


ALLA MINA VÄNNER ÄVEN NI I MALMÖ!


Jag älskar er alla lika mycket!


Kommentarer

  • Charlotte säger:

    även du är guld värd! kärleken kommer att hitta dig!

    2008-12-10 | 23:40:51
    Bloggadress: http://komigenlotta.blogg.se/
  • Anonym säger:

    nämen heej :) allt e bra.. hur e de med dig?... ja jag drar snart på semester men börjar jobba den 25:E sen.. e du där då? kram

    2008-12-11 | 12:23:45
    Bloggadress: http://carolinewahlberg.blogg.se/
  • Anonym säger:

    usch... kärleken... :( börjar snart gråta...



    Och jag kommer aldrig glömma dagen du kom in i mitt liv!



    Liksom Lotta :D





    och allra minst den dagen Sara kom in... men det har ju att göra med en hel del andra grejer som hände då... den där jäkla killen från malmö... he is one of them who has ruined my love life! kommer jag nånsin släppa nån nära igen?



    du kanske träffar prinsen i NYC i sommar!!!!!

    2008-12-11 | 23:43:16
    Bloggadress: http://julala.blogg.se/

Kommentera inlägget här: