Pinkflower

Pink isn't just a colour it's an attitude

112 och Brandkåren

Kategori: Allmänt



Jag och Josefina hade laddat upp för den stora IDOL finalen. Räckor stod med menyn =) Super gott. Jag tyckte faktiskt att Alice skulle vinna. Hon gjorde mycket bättre ifrån sig än vad Kevin gjorde igår. Men om man ser på hela IDOL så är själklart Kevin den stora vinnaren. Men jag tror att Alice kommer att bli stor ändå, att komma två är inte fy skam.  Grattis Kevin! Jag ,Josefina hade en super bra kväll Anna kom också in och gjorde oss sällskap  vi drack glögg, glögg som vi värmt i vatten kockare det funkade hur bra som helst.  Var lite orolig för det lätt verkligen konstigt men det gick bra, glöggen blev varm på två sekunder super bra!


Efter IDOL så började de en bra film på fyran också precis när dem säger och kvällens film är.. Så gick brandlarmet. HERREGUD!!!! säger jag det lät hur högt som helst helt sjukt.  Vi springer själklart ut och precis när jag ska gå ut från mitt rum kommer jag på att jag hade ljus tänt springer in igen och släcker dem. Mamma visst var det bra??


Hur ska vi nu få tyst på larmet? Jag ringer Thommy som inte är hemma utan i GÖTEBORG.. Vad fan gör du där!!. Jag ringer SOS och frågar om hjälp men hon på SOS kan inte hjälpa mig. Hon tar mitt nr och sen ringer brandkåren upp mig men dem kan inte heller hjälpa mig!  Jag börjar få smått panik vad fan ska jag göra lixom. Jag tänkte jag ringer Johan han kanske kan hjälp mig på något sätt han är ju brandman. Han svara inte jag pratar in lite smått panik på hans telesvarare sen ringer han upp mig. Jag har lite smått panik hahah.. Han säger att dem måste finnas en låda någonstans och det är då vi kommer underfund med att den måste finnas i rummet som är låst. Här kommer vi på att den finns ett rum på våning två som är låst och Thommy nyklarna till dörren och där inne sitter brandlarmet och huvud brytaren, Men hur ska vi komma in där utan nykel. Jag ringer hyresvärden, Han svarar inte självklart klockan är mitt i natten.  Ni kan ju förstå att jag började bli smått frustrerad just nu.  Vi gick bort till hotellet som min hyresvärd också äger eller är delaktig hur som helst. Han ringer runt lite samtal, han verkligen kämpar och tillslut för han tag i någon el snubbe som kommer och hjälper oss, han fick bryta upp dörren och stänga av brandlarmet genom att dra ut propen och sedan sätta dit den igen. Han lyckades.

Då har larmet gått i en och en halv timme ska ni veta. Och det var verkligen inte ett lågt larm.
Och allt detta pga. av en kyckling i ungen.  

Någon jäkla människa har satt in en kyckling i ungen utan plåt och lyckas bränna den så det utlöste brandlarmet.


 






Kommentarer

  • Charlotte säger:

    vilket pucko som inte kan laga mat, hahaha

    2008-12-14 | 21:23:44
  • Charlotte säger:

    vilket pucko som inte kan laga mat, hahaha

    2008-12-14 | 21:24:30
    Bloggadress: http://http:/komigenlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här: